Njihovom analizom je utvrđeno da je Gvajana jedina država koja može biti potpuno samodostatna u proizvodnji namirnica u sedam ključnih grupa, koje su bile obuhvaćene istraživanjem.

Tih sedam grupa namirnica su mahunarke, orašasti plodovi i sjemenke, skrobne osnovne namirnice (krompir, riža, hljeb, žitarice), mliječni proizvodi, riba i riblji proizvodi, voće, meso i mesni proizvodi i povrće.

Kina i Vijetnam su na drugom mjestu jer su u mogućnosti da za svoje stanovništvo proizvode namirnice u šest ključnih grupa.

Samo jedna od sedam zemalja je samodostatna u proizvodnji namirnica u pet ili više grupa dok je više od trećine zemalja samodostatno u proizvodnji namirnica u jednoj grupi.

Afganistan, Ujedinjeni Arapski Emirati, Irak, Makao, Katar i Jemen nisu samoodrživi niti u jednoj grupi namirnica.

Kada se posmatra regionalno, primjera radi, Bliski istok je samodovoljan u mesu dok zapadna Afrika i Karibi taj cilj ostvaruju u samo dvije grupe namirnica. Nijedan ekonomski savez ne proizvodi dovoljno povrća da prehrani cjelokupno svoje stanovništvo.

Kako bi popunile praznine i zadovoljile prehrambene potrebe svog stanovništva, većina država se oslanja na trgovinu. No, mnoge od njih pri uvozu više od polovine hrane ovise o samo jednom trgovinskom partneru, zbog čega su vrlo podložne tržišnim šokovima, prenosi portal ScienceAlert.

Spomenuto istraživanje je objavljeno u časopisu Nature Food.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version